از میان عناوین

×

خطا

Passed variable is not an array or object, using empty array instead

ايده جديد پژوهشگران ام آي تي ميتواند تكنيك پيانيست ها را ارتقاء دهد

  • شنبه, 14 دی 1392 ساعت 06:54
  • منتشرشده در اخبار
  • بازدید 6741 دفعه

حركات شناور و سيال دستهای يك پيانيست بر روی كلاويه های پيانو درست همانند  هارمونيك های حاصل از صدايی كه به طور همزمان از پيانو خارج ميشود خیره كننده است و گويی كه ما را هيپنوتيزم می كند.

 

برای فهم دقیقتر این حركات، محقیقین آزمایشگاه رسانه دانشگاه MIT  رابط كاربری را ابداع كرده اند كه می تواند اجرای شما را بر روی پیانو را به تصویر بكشد. این ایده تحقیقاتی كه MirrorFugue  نامگذاری شده است بر اساس نمایش تصویر منعكس شده دست پیانیست بر روی صفحه چوبی براق پشت كلاویه ها  عمل می كند.

 

بطوریكه نوازنده میتواند تصویر دستان خود را به صورت مجازی در مقابل خود ببیند و حركات پیچیده دستهایش را به خوبی مشاهده كند. یكی دیگر از امكانات این ابزار استفاده از آن در آموزش پیانو از راه دور می باشد. بدین طریق كه تصویر دستان هنرجو بر روی پیانوی مدرس نمایش داده شده و بالعكس. بنابراین هر یك میتوانند به خوبی از نحوه حركات دیگری مطلع شوند و مدرس به راحتی می تواند از راه دور موارد مورد نظر خود را به هنرجو منتقل كند. در صورتی كه علاقه مندید در این باره بیشتر بدانید میتوانید به وب سایت این پروژه مراجعه كنید:

http://web.media.mit.edu/~x_x/mirrorfugue/

3 دیدگاه‌ها

  • پیوند دیدگاه ashkan شنبه, 10 آبان 1393 ساعت 17:12 ارسال شده توسط ashkan

    سلام.منم به اين تکتولوژي احتياج دارموچون منم کتف ها و کول و گردنم درد ميگيره و ساز زدن برام عذاب آور شده و هر روز بعد از تمرينم مجبورم درد تحمل کنم.خيلي ها دچار گردن درد و حتي آرتروز ميشن.شما چطوري تاحالا اين مساله رو نشنيده بوديد؟

  • پیوند دیدگاه محسن جوزی یکشنبه, 17 فروردين 1393 ساعت 07:46 ارسال شده توسط محسن جوزی

    دوست گرامی
    در حال حاضر این تکنولوژی به صورت تجاری در دسترس نیست و باید منتظر آینده باشیم.
    البته به نظر میرسه درد گردن شما کمی غیر طبیعی به نظر میرسه. طبق تجربه من تابحال پیش نیومده که پیانیستی به علت نگاه کردن به دست ها دچار درد گردن بشه. مبادا این که این کار رو بیش از حد انجام بده و یا وضعیت صحیح بدن و ارتفاع مناسب صندلی رو رعایت نکرده باشه.

  • پیوند دیدگاه ashkan شنبه, 16 فروردين 1393 ساعت 18:53 ارسال شده توسط ashkan

    سلام..تو ايران چگونه ميشه از اين تکنولوژي استفاده کرد؟من موقع ساز زدن گردن درد ميگيرم...ميخوام تصوير کلاويه ها روبه روم بيفته تا مجبور به خم کردن گردنم نشم...

دیدگاه‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. پیش از ارسال دیدگاه و یا پرسش، پیشنهاد می‌کنیم نظرات قبلی را مشاهده فرمایید و تا حد امکان از طرح سوالات تکراری خودداری فرمایید. کد HTML مجاز نیست.

فرم ورود

عضویت در خبرنامه