از میان عناوین

×

خطا

Passed variable is not an array or object, using empty array instead

با معرفی برنده ی نهایی

هفدهمین دوره ی مسابقات شوپن به کار خود پایان داد

  • سه شنبه, 12 آبان 1394 ساعت 04:49
  • منتشرشده در اخبار
  • بازدید 3525 دفعه

مسابقات بین المللی شوپن هر ۵ سال یک بار در ورشو، پایتخت لهستان برگزار میشود. این مسابقات در جهت حفظ و اشاعه‌ی آثار فردریک شوپن،‌نوازنده و آهنگساز افسانه‌ ای لهستان برگزار می‌شود.

 

نخستین بار این رقابت ها در زمستان سال ۱۹۲۷ برگزار شد و هفدهمین دوره‌ی این مسابقات در اکتبر ۲۰۱۵ به کار خود پایان داد. ایده‌ی خلاقانه‌ی برگزاری این مسابقات را اولین بار Jerzy Żurawlew پیانیست و مدرس پیانو ارائه کرد. او به هنگام کار با هنرجویان جوان دریافته بود که ایجاد حس رقابت، تأثیر بسیاری در رشد و توسعه‌ی استعداد آنها دارد. بنابراین او تصور می کرد که برگزاری یک تورنومنت پیانو می تواند آنها را به اجرای آثار شوپن ترغیب کند.

فینالیست هفدهمین دوره مسابقات لیست

 اولین دوره‌ی این مسابقات تنها ۲۶ شرکت کننده از ۸ کشور داشت اما در سالهای بعد تعداد شرکت کنندگان افزایش چشمگیری داشت و امسال افزایش محدوده‌ی سنی مجاز (‌۱۶ تا ۳۰ سال)‌ برای شرکت در این رقابتها موجب شد که مجموعا ۴۴۵ نفر در این رقابتها ثبت نام کنند. نهایتا پس از بازبینی هیئت های داوری در بهار امسال، ۸۴ نفر از این افراد برای حضور در بخش آغازین رقابتها ( که در تاریخ سوم اکتبر شروع به کار کرد)‌ انتخاب شدند و در بخش پایانی ۱۰ فینالیست زیر برای شرکت در بخش پایانی رقابت ها انتخاب شدند :

آقای Seong-Jin Cho (‌کره جنوبی)

آقای Aljoša Jurinić (‌کرواسی)

آقای Aimi Kobayashi (ژاپن)

خانم Kate Liu (ایالات متحده)

آقای Eric Lu (ایالات متحده)

آقای Szymon Nehring (لهستان)

آقای Georgijs Osokins (لتونی)

آقای Charles Richard-Hamelin (کانادا)

آقای Dmitry Shishkin (روسیه)

آقای Yike (Tony) Yang (کانادا)

 

در پایان بخش نهایی، سئونگ جین چو از کره جنوبی به عنوان منتخب رقابتهای این دوره معرفی شد و مدال طلای این دوره (‌به همراه  ۳۰۰۰۰ یورو جایزه‌ی نقدی)‌ را از آن خود نمود. جایگاه دوم ( مدال نقره + ۲۵۰۰۰ یورو )‌به چارلز ریچارد هاملین از کانادا و مدال برنز (‌به همراه  ۲۰۰۰۰ یورو جایزه‌ی نقدی)‌این رقابتها به کیت لیو از ایالات متحده اختصاص یافت.

  اجرای کنسرتو می مینور شوپن در فینال هفدهمن دوره‌ی مسابقات شوپن - پیانیست :‌  سئونگ جین چو

 

لینک دریافت اپلیکیشن این رقابتها برایIOS 

لینک دریافت اپلیکیشن این رقابتها برای اندروید

کانال رسمی در یوتیوب

1 نظر

  • پیوند دیدگاه  ایمان چهارشنبه, 27 آبان 1394 ساعت 18:38 ارسال شده توسط ایمان

    خیلی بی نظیر بود.
    سپاس از مطلب یه این خوبی
    چطور حفظ کرده این چهل دقیقه رو؟

دیدگاه‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. پیش از ارسال دیدگاه و یا پرسش، پیشنهاد می‌کنیم نظرات قبلی را مشاهده فرمایید و تا حد امکان از طرح سوالات تکراری خودداری فرمایید. کد HTML مجاز نیست.

فرم ورود

عضویت در خبرنامه