از میان عناوین

×

خطا

Passed variable is not an array or object, using empty array instead

هم‌زمان با عاشورای حسینی

سامان احتشامی «شهادت‌ نامه» را با خوانندگی احسان کرمی منتشر می‌کند

  • چهارشنبه, 21 مهر 1395 ساعت 20:25
  • منتشرشده در اخبار
  • بازدید 3499 دفعه

«سامان احتشامی» - آهنگساز و نوازنده‌ی پیانو- قطعه‌ی «شهادت‌نامه» را به مناسبت روز عاشورای حسینی در حالی به انتشار در می‌آورد که «احسان کرمی» به عنوان خواننده او را همراهی می‌کند.

این آهنگساز این قطعه را بر اساسِ وزنِ «امشب شهادت‌نامه ی عشاق امضا می‌شود» که یکی از قدیمی‌ترین نوحه‌های عاشورایی است، ساخته است.
 
«احتشامی» دربارۀ این اثر می‌گوید: «من زمان کودکی‌ام این افتخار را داشتم که در حال وهوای دسته‌های امام حسین قرار گیرم، یادم می‌آید آن زمان از کوچه هشتم جنت آباد تا میدان صادقیه، در دسته‌ها فلوت می‌زدم و برمی‌گشتیم به مسجد نظام مافی در این مکان، حال با خلقِ این اثر، تلاش کردم تا بارِ دیگر آن حال و هوا زنده شود. بر همین اساس قطعه‌ای را بر اساس « امشب شهادت‌نامه‌ی عشاق امضا می‌شود» را با همراهی سازِ پیانو ساختم، اما از آنجا که اصولا آهنگ‌های مذهبی با سازهایی مثل سنج ، دهل ، طبل یا دف و نی اجرا می‌شود، سعی کردم پیانو به هیچ‌عنوان صدای فرنگی نداده و کاملا منطبق با این حال و هوا باشد.»
 
این قطعه قبل از عاشورای حسینی منتشر خواهد شد. این در حالی است که این آهنگساز همچنین در مراحل پایانی میکس اثر مشترکِ  خود با علی عمرانی است. این اثر از هشت قطعه تشکیل شده است و علی عمرانی با انتخاب اشعاری از مولانا، حافظ، سعدی، خاقانی و... را با بیانی خاص اجرا کرده است. احتشامی درباره‌ی این اثر می‌گوید: « 6 ماه است که مشغول ضبط این اثر هستیم که با همراهی سازهای مختلف خودم تنظیم و آهنگسازی آن را انجام داده‌ام، ضمن آنکه  و اجرای کلیه‌ی سازها با خودم بوده است. در بخشی از این اثر، صداهایی ساخته شده است و از افکت‌های مختلف در آن بهره گرفته شده است.»
 
این اثر ماه آینده به اتمام خواهد رسید و پس از طی مراحل اخذ مجوز به انتشار درخواهد آمد.

منبع :‌موسیقی ما

دیدگاه‌ها

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. پیش از ارسال دیدگاه و یا پرسش، پیشنهاد می‌کنیم نظرات قبلی را مشاهده فرمایید و تا حد امکان از طرح سوالات تکراری خودداری فرمایید. کد HTML مجاز نیست.

فرم ورود

عضویت در خبرنامه